HOMESTAGING : cielená príprava nehnuteľnosti na fotenie a prezentáciu
Kľúčové zásady
PRIESTOR Odstránenie osobných predmetov a nadbytočného nábytku, aby sa priestor zdal väčší a otvorenejší.
NEUTRALITA Používanie neutrálnych farieb a dekorácií, ktoré oslovia široké spektrum kupcov.
ČISTOTA Dôkladné upratovanie a údržba priestoru pred prehliadkami.
ATMOSFÉRA Použitie osvetlenia a vôní na vytvorenie príjemnej atmosféry.
ZVÝRAZNENIE Zameranie sa na silné stránky nehnuteľnosti.
Tento termín vznikol z anglických slov "home" (domov) a "staging" (inscenovanie), čo v doslovnom preklade znamená usporiadanie alebo prezentáciu domova.
Bytového dizajnéra si pozvete, keď sa sťahujete do nového. Navrhne pre vás domov podľa vášho vkusu a osobných preferencií.
Homestaging má opačnú úlohu, keď svoj domov opúšťate a chcete ho čo najrýchlejšie a najvýhodnejšie predať.
Váš zabývaný interiér premení v atraktívny tovar, ktorý sa bude páčiť čo najväčšiemu počtu záujemcov.
ČO JE TO HOMESTAGING ? profesionálna príprava nehnuteľnosti na fotenie, prezentáciu a predaj.
NAČO SLÚŽI?
Väčšina záujemcov nemá oko dizajnéra a nevie si predstaviť, ako bude vyzerať priestor po vyprataní veľkej babkinej skrine či kopy časopisov alebo suvenírov.
Kupujúci sa často rozhodujú na základe prvého dojmu, ktorý si človek vytvára hneď na začiatku v priebehu niekoľkých sekúnd. Špinavé topánky v predsieni alebo nevyvetraný, zatuchnutý byt môže odradiť kupujúceho a pokaziť celú obhliadku. Naaranžovaný interiér tak ovplyvňuje ľudskú psychiku. Stále vychádzame z reality a potenciálu danej nehnuteľnosti, ktorú ale chceme ukázať v najlepšom svetle. Kupujúci by sa mali vedieť s priestorom stotožniť. Čistý, upravený a zladený priestor to dokáže omnoho lepšie, než priestor prázdny po vysťahovaní, či byt zaprataný nábytkom.
Homestaging pracuje s tými prvkami v interiéri, ktoré výsledný dojem najsilnejšie ovplyvňujú. Niekedy je to masívna obývacia stena, inokedy detaily: kvety, lampy, závesy a vankúše. V tom práve spočíva umenie home stagingu. Odhaliť, čo hrá v interiéri najväčšiu úlohu, a využiť to všetko k rýchlejšiemu predaju.